PÄÄTEPYSÄKKI: TARTTO



Kävin kolmelta yöllä nukkumaan ja herätys soi neljältä. Usko pois, olin todella väsynyt. Valmistauduin perinteiseen tapaani tulevaan päivään. Puoli kuusi lähdettiin ajamaan kohti stadin satamaan, meinaan meidän laiva lähti sieltä kahdeksalta. Matka oli pitkä ja oisin voinut nukahtaa pystyyn. Tallinnaan päästyämme jatkettiin matkaa meidän autolla ja suuntana tällä kertaa oli Tartto. Oon ollut Tallinnassa ja Pärnussa, mutta tää kyseinen kaupunki oli mulle täysin uusi tuttavuus. Pitkän matkan jälkeen saavuttiin vihdoin kolmen aikoihin meidän hotelliimme. Oon ehkä hieman pettynyt, koska odotin, että pääsen kylpyammeeseen rentoutumaan, mutta sitä ei meidän huoneessa ollut. Lähdettiin kiertelemään Tarton keskustaa ja koluttiin muutamat vaatekaupat läpi. Tää päivä meni enemmänkin keskustaan tutustumisessa ja eri paikkoja etsiessä. Sää onneksi suosi meitä tällä kertaan, mittari näyttää lähes 30, huh. Ihanaa olla täysin uudessa kaupungissa ja Suomen ulkopuolella. Tätä mä oon kaivannutkin! Tällä hetkellä kello näyttää puolta kymmentä ja kirjoitan teille hotellihuoneessa. Nyt mulla on hyvä olla ja voin ottaa rennosti. Huomenna päästään tutustumaan kaupunkiin paljon syvemmin, kuin tänään. Käydään muutamissa nähtävyyksissä, otetaan rennosti, syödään hyviä ruokia, tutustutaan tähän kesäkaupunkiin ja ennen kaikkea nautitaan tästä lomasta.

Aurinkoista loppuviikkoa just sulle!

4 comments

  1. oii ihania kuvia, siellä näyttää kyllä upealta! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Ilona, ja täällä on kieltämättä aika upean näköstä:)!

      Delete
  2. Kivaa lomaa, upeen näköstä :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se oli kyllä kiva loma ja upean näköistä lähes jokapuolella:)

      Delete

Kommentoithan asiallisesti.
Thank you♥